آموزش دیجیتال مارکتینگ

اصطلاحات بازاریابی دیجیتال + واژه نامه دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با اصطلاحات بازاریابی دیجیتال. دانستن اصطلاحات بازاریابی برای تمامی افراد و کسب ‌و کارهایی که در دنیای آنلاین تجارتی را دارند الزامی است. این اصطلاحات پیش زمینه‌ای برای کسب مهارت در زمینه بازاریابی است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ (واژه نامه) آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله اصطلاحات سئو را مطالعه کنید.

A

تست A / B

این فرآیند مقایسه دو تغییر از یک متغیر برای تعیین عملکرد بهتر برای کمک به بهبود تلاش‌های بازاریابی است. این کار اغلب در ایمیل مارکتینگ (با تغییراتی در موضوع یا محتوافراخوان برای عمل (تغییر در رنگ‌ها یا اصطلاحات مختلف) و صفحات فرود (تغییرات در محتوا) انجام می‌شود.

Analytics (تجزیه‌وتحلیل)

آنچه گاهی اوقات “چشم” بازاریابی داخلی نامیده می‌شود، تجزیه‌وتحلیل اساساً کشف و ارتباط الگوهای معنی‌دار در داده ها است. وقتی در متن بازاریابی از آن یاد می‌شود، به اطلاعات ابتکارات شخص (گزارش بازدیدکننده وب‌سایت، اجتماعی، PPC و غیره) نگاه می‌کند، روندها را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و برای دستیابی به تصمیمات بهتر و دقیق بازاریابی، بینش عملی را ایجاد می‌کند.

API

API یک سری قوانین در برنامه‌نویسی رایانه است که به یک برنامه اجازه می‌دهد اطلاعات را از یک سرویس استخراج کند و از آن اطلاعات یا در برنامه خود و یا در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده کند. یک API به معنای واقعی کلمه یک برنامه را “فراخوانی ” می‌کند و اطلاعاتی را برای استفاده به شما می‌دهد تا در نرم‌افزار خود استفاده کنید. API ها داده‌های موردنیاز برای ارائه راه‌حل برای مشکلات مشتری را تسهیل می‌کنند.

 

B

B2B (تجارت به تجارت)

صفتی که برای توصیف شرکت‌هایی که به مشاغل دیگر می‌فروشند استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، گوگل و اوراکل در درجه اول شرکت‌های B2B هستند.

B2C (تجارت به مصرف‌کننده)

صفتی که برای توصیف شرکت‌هایی استفاده می‌شود که مستقیماً به مصرف‌کنندگان می‌فروشند. به‌عنوان‌مثال، آمازون، اپل و نایک در درجه اول شرکت‌های B2C هستند.

Blogging

این کوتاه شده وب لاگ یا وبلاگ است. یک فرد یا گروهی از افراد معمولاً یک وبلاگ نگهداری می‌کنند. یک وبلاگ شخصی یا یک وبلاگ تجاری به طور سنتی شامل توضیحات مداوم، توصیف رویدادها یا سایر مطالب مانند عکس و فیلم است.
وبلاگ نویسی یکی از مؤلفه‌های اصلی بازاریابی ورودی است، زیرا می‌تواند چندین طرح را به‌طور هم‌زمان انجام دهد – مانند رشد ترافیک وب‌سایت، رهبری فکر و تولید لید.

Business Blogging (وبلاگ نویسی تجاری)

وبلاگ نویسی تجاری تمام خصوصیات وبلاگ نویسی “منظم ” را حفظ می کند، این به بازاریابان کمک می‌کند تا ترافیک را به وب‌سایت خود هدایت کنند، این ترافیک را به لید تبدیل کنند، در موضوعات خاص اعتبار ایجاد کنند و نتایج طولانی مدت را به همراه داشته باشند.
هنگامی‌که وبلاگ نویسی تجاری انجام می‌دهید، لازم است تا پست‌های خود را برای کلمات کلیدی بهینه کنید تا بتوانید مخاطب هدف خود را جذب کنید. و مطالب آموزشی مفید به این خوانندگان ارائه دهید.

Bottom of the Funnel(پایین قیف)

از آنجا که ما به ترتیب حروف الفبا پیش می‌رویم، آخرین قسمت از مراحل قیف اولین است! پایین قیف بازاریابی به مرحله‌ای از روند خرید اشاره دارد که به‌عنوان مشتری جدید در آستانه بستن هستند. آن‌ها مشکلی را شناسایی کرده‌اند، برای راه‌حل‌های احتمالی خرید کرده‌اند و بسیار به خرید نزدیک هستند. به‌طورمعمول، گام‌های بعدی برای هدایت در این مرحله، تماس از طریق نمایندگی فروش، دمو یا مشاوره رایگان است.

Bounce Rate(نرخ پرش)

نرخ پرش درصد افرادی که در صفحه‌ای از وب‌سایت شما قرار می‌گیرند و سپس بدون کلیک کردن روی هر چیز دیگری یا رفتن به هر صفحه دیگر در سایت شما، آنجا را ترک می‌کنند. نرخ پرش بالا معمولاً منجر به نرخ تبدیل ضعیف می‌شود زیرا هیچ‌کس به اندازه کافی در سایت شما نمی‌ماند تا بتواند محتوای شما را بخواند یا در یک صفحه فرود (برای هر رویداد دیگر تبدیل) تبدیل کند.

Buyer Persona(شخصیت خریدار)

پرسونا نمایشی نیمه داستانی از مشتری ایده آل شما بر اساس تحقیقات بازار و داده‌های واقعی در مورد مشتریان فعلی شما است. به بازاریابان کمک می‌کند که مخاطبان هدف خود را مشخص کنند.

C

Call-to-Action(دعوت به اقدام)

دعوت به اقدام فراخوان برای عمل پیوند متنی، دکمه، تصویر یا برخی از انواع پیوندهای وب است که بازدیدکننده وب‌سایت را ترغیب می‌کند تا از یک صفحه فرود بازدید کند و از آن استفاده کند.

برخی از نمونه‌های CTA عبارت‌اند از “اکنون مشترک شوید ” یا “همین الان دانلود کنید “. این موارد برای بازاریابان مهم است زیرا “طعمه‌ای ” است که بازدیدکننده وب‌سایت را فریب می‌دهد تا درنهایت به عنوان یک پیشرو شناخته شود؛ بنابراین، ارائه یک پیشنهاد بسیار فریبنده و ارزشمند در یک فراخوان برای اقدام برای تقویت بهتر تبدیل بازدیدکننده به لید مهم است.

Clickthrough Rate(نرخ کلیک)

درصدی از مخاطبان شما که از یک قسمت وب‌سایت شما به مرحله بعدی کمپین بازاریابی شما پیشرفت می‌کنند (کلیک می‌کنند). به‌عنوان یک معادله ریاضی، تعداد کل کلیک‌هایی است که صفحه یا CTA شما دریافت می‌کند بر تعداد فرصت‌هایی که افراد مجبور به کلیک کردن هستند تقسیم می‌شودو سپس نرخ کلیک محاسبه می‌شود.

Conversion Path(مسیر تبدیل)

مسیر تبدیل مجموعه از رویدادهای بر بستر وب‌سایت است که جذب لید را تسهیل می‌کند. در ابتدایی‌ترین شکل خود، یک مسیر تبدیل شامل یک فراخوان برای اقدام است که به یک صفحه فرود و یا یک صفحه تشکر که در آن محتوای پیشنهاد شده هست، هدایت می‌شود.

Content(محتوا)

محتوا، اطلاعاتی است که به اشکال مختلف ازجمله متن، ویدئو، صوت و یا محتوای بصری در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و درنهایت نیازی از مخاطب برطرف می‌شود و تبدیلات مربوط به کسب‌وکار و درنهایت خرید و یا ثبت‌نام انجام می‌شود.

سیستم مدیریت محتوا (CMS)

CMS یک برنامه وب که برای ایجاد، ویرایش و مدیریت وب‌سایت برای کاربران غیر فنی آسان است. به کاربران در ویرایش محتوا و کارهای “پشت صحنه ” بیشتر کمک می‌کند مانند ایجاد محتوا در جستجو و فهرست بندی، تولید خودکار عناصر ناوبری، پیگیری کاربران و مجوزها و موارد دیگر.

Context(زمینه)

اگر محتوا سلطان است، پس‌زمینه ملکه است. ارائه محتوای با ارزش مهم است، اما اطمینان از اینکه آن برای مخاطب مناسب شخصی سازی شده است به همان اندازه (اگرنه بیشتر) از اهمیت برخوردار است. ازآنجاکه خریداران کنترل بیشتری در مورد هضم اطلاعات خود (دوباره، نه به معنای واقعی کلمه) دارند، ارائه محتوایی که از نظر متنی مرتبط است بسیار مهم است. اگر صاحب رستوران هستید، نمی‌خواهید کوپنی را برای یک وعده شام استیک به یک گیاهخوار ارسال کنید، درست است؟ البته مگر اینکه ضد گیاهخوار باشید.

Conversion Rate (نرخ تبدیل)

نرخ تبدیل درصد افرادی که اقدام موردنظر خود را در یک صفحه وب مانند پر کردن فرم انجام می‌دهند. صفحات با نرخ تبدیل بالا عملکرد خوبی دارند، درحالی‌که صفحات با نرخ تبدیل پایین عملکرد ضعیفی دارند.

Cost-per-Lead(هزینه هر لید)

هزینه‌ای که هر سازمان برای دریافت لید پرداخت می‌کند. این فاکتورها به شدت وارد CAC (هزینه جذب مشتری) می‌شود و یک معیار اندازه‌گیری است که بازاریابان باید کاملاً مراقب آن باشند.

Customer Relationship Management(مدیریت ارتباط با مشتری)

مجموعه‌ای از برنامه‌های نرم‌افزاری که به شرکت‌ها امکان می‌دهد همه کارهایی که با مشتریان فعلی و بالقوه خود انجام می‌دهند را دنبال کنند.
در ساده‌ترین سطح، نرم‌افزار CRM به شما امکان می‌دهد تمام اطلاعات تماس این مشتریان را ردیابی کنید؛ اما سیستم‌های CRM می‌توانند کارهای دیگری را نیز انجام دهند، مانند ردیابی ایمیل، تماس تلفنی، نمابر و معاملات. ارسال ایمیل‌های شخصی شده برنامه‌ریزی قرارها و ثبت هر نمونه از خدمات و پشتیبانی مشتری. برخی از سیستم‌ها همچنین از منابع خبری رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، LinkedIn و سایر موارد استفاده می‌کنند.

D

Dynamic Content(محتوای پویا)

روشی برای نمایش پیام‌های مختلف در وب‌سایت خود بر اساس اطلاعاتی که از قبل در مورد بازدیدکننده می‌دانید. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید از CTA های هوشمند استفاده کنید تا بازدیدکنندگان برای اولین بار CTA شخصی شده‌ای را مشاهده کنند (شاید با یک پیشنهاد عالی) و کسانی که در پایگاه داده شما هستند CTA دیگری را مشاهده کنند.

E

Ebook(کتاب الکترونیکی)

کتاب‌های الکترونیکی نوع متداولی از مطالب است که بسیاری از بازاریاب‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند که اغلب برای کمک به تولید سرنخ استفاده می‌شود. آن‌ها عموماً نوع محتوایی با فرم بلندتر از مثلاً پست‌های وبلاگ هستند و جزئیات دقیق‌تری در مورد یک موضوع دارند.

Email(نامه الکترونیکی)

در ابتدایی‌ترین مفهوم آن، ایمیل مخفف “نامه الکترونیکی ” است. این یک جز اصلی در بازاریابی است زیرا ارتباط مستقیمی با صندوق ورودی مخاطب دارد. بااین‌حال، با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد، به این معنی که بازاریابان از ارتباط ایمیل با یک مخاطب سو استفاده نکنند بسیار مهم است. خیلی راحت است که یک مخاطب پس از جلب اعتماد جدی خود در ارتباطات، بر روی “لغو اشتراک ” کلیک کند.

Engagement Rate(نرخ تعامل)

معیار رسانه‌های اجتماعی برای توصیف میزان تعامل، پسندیدن، اشتراک‌گذاری، نظرات محتوایی که دریافت می‌شود. تعاملات از این قبیل به شما می‌گوید که پیام‌های شما با طرفداران و دنبال کنندگان شما پخش می‌شود.

Evergreen Content(محتوای همیشه سبز)

محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می‌شود که همچنان ارزش خود را ارائه می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، مدت‌ها پس از انتشار در اصل می‌توان به آن اشاره کرد و حتی پس‌ازآن، هنوز هم برای خواننده ارزشمند است. این پست‌ها به دلیل ارزش فوق‌العاده‌ای که در SEO دارند، بهترین دوست یک بازاریاب محتوا هستند.

Facebook

فیس بوک یک شبکه اجتماعی است که شما احتمالاً از قبل با آن کاملاً آشنا هستید – اما این موارد چیزی فراتر از یک پلتفرم برای انتشار محتوا و به دست آوردن فالوور است. اکنون می‌توانید با استفاده از گزینه‌های عالی هدف‌گیری که از طریق تبلیغات فیس بوک در دسترس است مخاطبین کاملاً جدیدی را به وب‌سایت خود بیابید و جذب کنید و آن‌ها را در صفحات فرود خود تبدیل کنید … اما به یاد داشته باشید، برای انجام این کار همچنان به محتوای عالی نیاز دارید.

F

Form(فرم)

مکانی که بازدیدکنندگان صفحه شما درازای پیشنهاد شما اطلاعات را ارائه می‌دهند. همچنین از این نحوه، بازدیدکنندگان می‌توانند به لیدهای فروش گران قیمت تبدیل شوند. به‌عنوان یک بهترین روش، فقط اطلاعات موردنیاز خود را از راهنمای خود بخواهید تا بتوانید آن‌ها را به‌طور مؤثر پیگیری کرده و یا آن‌ها را واجد شرایط کنید.

G

Google+(گوگل پلاس)

+ Google (که به آن “Google Plus” گفته می‌شود) یک شبکه اجتماعی است که به شما امکان می‌دهد به حلقه‌هایی بپیوندید و در آن‌ها می‌توانید اعضای خانواده، دوستان، همکاران و سایر اعضای صنعت را باهم ترکیب کنید. گرچه می‌توانید از آن مانند سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید – برای انتشار و به اشتراک‌گذاری محتوا و ایجاد آگهی‌های جدید – همچنین به دلیل افزایش اهمیت اشتراک اجتماعی در الگوریتم‌های موتور جستجو، ارزش بازاریابی محتوا را برای بازاریابان محتوا فراهم می‌کند. (بالاخره متعلق به گوگل است.)

H

Hashtag(هشتک)

هشتگ ها راهی برای تعامل شما و خوانندگان با یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی و گفتگو در مورد یک مطلب خاص است. آن‌ها مکالمات عمومی در توییتر، فیس بوک و اینستاگرام را باهم در یک جریان واحد گره می‌زنند که کاربران می‌توانند با جستجوی هشتگ، کلیک بر روی آن یا استفاده از یک ابزار نظارت آن را پیدا کنند.

HTML

این مخفف HyperText Markup Language است، زبانی که برای نوشتن صفحات وب استفاده می‌شود. فارغ از پیچیدگی یک سایت یا تعداد فن‌آوری‌های درگیر، در هسته هر صفحه وب است و ساختار اساسی سایت را فراهم می‌کند – سپس توسط سایر فناوری‌ها مانند CSS و JavaScript بهبودیافته و اصلاح می‌شود.

I

Inbound Marketing(بازاریابی درونگرا)

بازاریابی ورودی به فعالیت‌های بازاریابی مربوط می‌شود که بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند، نه اینکه بازاریابان برای جلب‌توجه چشم‌اندازها مجبور به بیرون رفتن شوند. همه چیز در مورد جلب توجه مشتریان، پیدا کردن آسان شرکت در اینترنت و جلب مشتری به وب‌سایت با تولید محتوای جالب و مفید است. با همسوی سازی محتوایی که با علایق مشتری خود منتشر می‌کنید، به‌طور طبیعی ترافیک ورودی را جذب می‌کنید که می‌توانید با گذشت زمان تبدیل و لذت ببرید.

Inbound Link(لینک ورودی)

پیوند ورودی پیوندی است که از یک سایت دیگر به وب‌سایت خود شما می‌آید. “ورودی ” معمولاً توسط شخص دریافت‌کننده پیوند استفاده می‌شود. وب‌سایت‌هایی که لینک‌های ورودی زیادی دریافت می‌کنند، احتمال دارد که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.

Infographic (گرافیک اطلاع‌رسانی)

یک محتوای کاملاً بصری که در بین بازاریاب‌های دیجیتال بسیار محبوب است به‌عنوان راهی برای انتقال مفاهیم پیچیده به روشی ساده و تصویری است.

Instagram(اینستاگرام)

در ابتدا فقط برای اشتراک عکس و فیلم و تفریح استفاده می‌شده است. ولی اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی برتر تبدیل شده است که فرصتی مناسب برای بازاریابان محتوا است. بسیاری از مشاغل با ارسال عکس‌های مرتبط با صنعت که پیروان و مشتریان آن‌ها از دیدن آن‌ها لذت می‌برند، از این سایت استفاده می‌کنند.

 

J

JavaScript(جاوا اسکریپت)

JavaScript یک زبان برنامه‌نویسی است که به توسعه‌دهندگان وب اجازه می‌دهد سایت‌های تعاملی را طراحی کنند. بیشتر رفتارهای پویایی که در یک صفحه وب خواهید دید به لطف JavaScript است که باعث افزایش کنترل‌ها و رفتارهای پیش‌فرض مرورگر می‌شود.

K

Key Performance Indicator(شاخص کلیدی عملکرد)

بازاریابان برای پیگیری پیشرفت به سمت اهداف بازاریابی به KPI ها نگاه می‌کنند و بازاریابان موفق دائماً عملکرد خود را در برابر معیارهای استاندارد صنعت ارزیابی می‌کنند. نمونه‌هایی از KPI ها شامل CAC (هزینه خرید مشتری)، منابع ترافیک وبلاگ و بازدید از صفحه اصلی است. KPI هایی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده عملکرد بازاریابی و تجارت شما هستند.

Keyword(کلمه کلیدی)

کلمات کلیدی که بعضاً به‌عنوان “عبارات کلمه کلیدی ” شناخته می‌شوند، عناوینی هستند که صفحات وب در موتور جستجوگرهایی مانند Google، Yahoo و Bing نمایه می‌شوند.
انتخاب کلمات کلیدی که برای آن یک صفحه وب را بهینه می‌کنید یک تلاش دو بخشی است. اول، شما باید اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی حجم جستجو قابل‌توجهی دارد و رتبه‌بندی برای آن خیلی دشوار نیست. سپس، باید اطمینان حاصل کنید که با مخاطبان هدف شما همسو است.

L

Landing Page(صفحه فرود)

صفحه فرود یک صفحه وب‌سایت است که شامل فرمی است که برای تولید لید استفاده می شود. این صفحه حول یک پیشنهاد بازاریابی، مانند یک کتاب الکترونیکی یا یک وبینار می‌چرخد و در خدمت گرفتن اطلاعات بازدیدکنندگان درازای پیشنهاد ارزشمند است. صفحات فرود دروازه بان های مسیر تبدیل هستند و همان چیزی است که بازدیدکننده وب‌سایت را از تبدیل شدن به پیشرو جدا می‌کند.
یک بازاریاب ورودی هوشمند صفحات فرود را ایجاد می‌کند که در مراحل مختلف فرایند خرید موردتوجه افراد مختلف قرار می‌گیرد.

Lead(سرنخ)

شخص یا شرکتی که به طریقی به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده است. شاید آن‌ها درازای دریافت کوپن یک فرم را پر کردند، در یک وبلاگ مشترک شدند یا اطلاعات تماس خود را به اشتراک گذاشتند.

LinkedIn(لینکدین)

LinkedIn یک سایت شبکه اجتماعی تجارت محور است. در ماه مه 2003 راه‌اندازی شد و عمدتاً برای شبکه‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود. امروزه، با بیش از 414 میلیون عضو، LinkedIn محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای متخصصان و به‌طورکلی یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی است. ورود به سیستم‌عامل، ایجاد نمایه کامل شده و شبکه‌سازی به بسیاری از جویندگان کار دریافتن کار کمک کرده است.

Long-Tail Keyword (کلمات کلیدی طولانی)

کلمه کلیدی دم بلند یک عبارت جستجوی بسیار هدفمند است که شامل سه یا چند کلمه است. این اغلب حاوی یک اصطلاح head است که اصطلاح عمومی‌تری برای جستجو است، به علاوه یک یا دو کلمه اضافی که اصطلاح جستجو را اصلاح می‌کنند.

M

Microsite(میکروسایت)

وقتی سایت بازاریاب بخواهد تجربه آنلاین متفاوتی را جدا از وب‌سایت اصلی خود ایجاد کند، از میکروسایت استفاده می‌شود. این سایت‌ها اغلب دارای نام دامنه خاص خود و مارک تجاری بصری متمایز هستند.

Middle of the Funnel(وسط قیف)

این مرحله‌به‌مرحله ای اطلاق می‌گردد که کاربر به دنبال شناسایی مشکل خود وارد آن می‌شود. در این مرحله لیدها به دنبال می‌توانید از این مرحله به‌اختصار “MOFU” نام ببرید.

Mobile Marketing(بازاریابی موبایلی)

با توجه به اینکه جستجوی موبایل که به‌طور رسمی از درخواست‌های دسک تاپ پیشی می گیرد، اکنون زمان آن فرا رسیده است که بازاریابی تلفن همراه را بررسی کنید. چیه؟ خوب، بازاریابی موبایل به روشی بهینه‌سازی بازاریابی برای دستگاه‌های موبایل برای ارائه اطلاعات شخصی و حساس به مکان و مکان برای بازدیدکنندگان برای تبلیغ کالاها، خدمات و ایده‌ها اشاره دارد.

Mobile Optimization (بهینه‌سازی موبایل)

بهینه‌سازی موبایل به معنای طراحی و قالب‌بندی وب‌سایت شما است تا خواندن و جستجوی آن از طریق دستگاه تلفن همراه آسان باشد. این کار می‌تواند با ایجاد یک وب‌سایت جداگانه تلفن همراه یا ترکیب طراحی پاسخگو در طرح اولیه سایت انجام شود. الگوریتم Google اکنون به وب‌سایت‌های سازگار با تلفن همراه پاداش می‌دهد، بنابراین اگر سایت شما به‌طور کامل برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه نشده باشد، احتمالاً ضربه‌ای به رتبه خود در جستجوهای تلفن همراه خواهید دید.

N

News Feed(اخبار)

خبرخوان، خبر مایه آنلاین و پر از منابع خبری است. در فیس بوک، News Feed صفحه اصلی حساب‌های کاربران است که در آن می‌توانند آخرین به‌روزرسانی‌های دوستان خود را مشاهده کنند.

No-Follow Link(پیوند بدون پیگیری)

وقتی وب‌سایتی نمی‌خواهد اعتبار موتور جستجو را به صفحه دیگری منتقل کند از این دستور استفاده می‌کند و به موتورهای جستجو اعلان می‌دارد که این لینک را در رتبه‌بندی‌ها دخیل نکنند.

O

Offer(پیشنهاد)

پیشنهادات دارایی‌های محتوایی هستند که پشت یک فرم در یک صفحه فرود زندگی می‌کنند. هدف اصلی آن‌ها کمک به بازاریابان برای تولید هدایت برای تجارت شما است. انواع مختلفی از پیشنهادات وجود دارد که می‌توانید ایجاد کنید، ازجمله کتاب‌های الکترونیکی، چک‌لیست‌ها، برگه‌های تقلب، وبینارها، نسخه‌های نمایشی، الگوها و ابزارها.

On-Page Optimization(بهینه‌سازی در صفحه)

سئو داخلی این نوع سئو فقط بر اساس یک صفحه وب و عناصر مختلف موجود در HTML است. اطمینان از اینکه کلیدهای اصلی صفحه خاص (محتوا، برچسب عنوان، URL و برچسب‌های تصویر) شامل کلمه کلیدی موردنظر هستند، به رتبه‌بندی صفحه برای آن عبارت خاص کمک می‌کند.

Off-Page Optimization(بهینه‌سازی خارج از صفحه)

سئو خارجی به پیوندهای ورودی و سایر عوامل بیرونی اشاره دارد که بر نحوه نمایه‌سازی یک صفحه وب در نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد. عواملی مانند پیوند دامنه‌ها و حتی رسانه‌های اجتماعی در بهینه‌سازی خارج از صفحه نقش دارند. خبر خوب این است که قدرتمند است. خبر نه چندان خوب این است که بیشتر از کنترل یک بازاریاب ورودی خارج است. راه‌حل؟ محتوای مفید و قابل‌توجه ایجاد کنید و احتمال اینکه افراد به اشتراک بگذارند و به آن پیوند دهند وجود دارد.

P

Page View(نمایش صفحه)

بازاریاب‌ها از آن‌ها برای تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت خود و بررسی اینکه آیا تغییری در صفحه وب منجر به بازدید بیشتر یا کمتر صفحه می‌شود استفاده می‌کنند.

Pay-per-Click(پرداخت به ازای هر کلیک)

تبلیغات کلیکی مقدار پولی که برای کلیک کاربر بر روی تبلیغات باید پرداخت شود. برای پرداخت هزینه تبلیغات PPC دو روش وجود دارد:

  1. نرخ ثابت: درجایی که تبلیغ‌کننده و ناشر در مورد مبلغی مشخص که برای هر کلیک پرداخت می‌شود، توافق می‌کنند. این معمولاً هنگامی اتفاق می‌افتد که ناشران نرخ مشخصی برای PPC در مناطق مختلف در وب‌سایت خود داشته باشند.
  2. مبتنی بر پیشنهاد: جایی که تبلیغ‌کننده در شبکه تبلیغاتی با تبلیغ‌کنندگان دیگر رقابت می‌کند. در این حالت، هر تبلیغ دهنده حداکثر هزینه را برای پرداخت یک مکان تبلیغاتی مشخص تعیین می‌کند. همچنین به این معنی است که هرچه تعداد بیشتری از افراد روی تبلیغ شما کلیک کنند، PPC کمتری پرداخت خواهید کرد و بالعکس.

Pinterest(پینترست)

Pinterest یک شبکه اجتماعی بصری است که معمولاً توسط بازاریابان تجارت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشاغل و مصرف‌کنندگان به‌طور یکسان از وب‌سایت برای ارسال تصاویر و عکس‌هایی که دوست دارند استفاده می‌کنند تا کاربران دیگر بتوانند آن مطالب را مجدداً تکرار کنند (به اشتراک بگذارند).

Q

Qualified Lead (لید واجد شرایط)

مخاطبی که تصمیم گرفته است با شرکت شما ارتباط برقرار کند، در مورد محصول یا خدمات شما اطلاعات کسب کرده و علاقه مند است بیشتر بیاموزد. بازاریابی و فروش اغلب دو نسخه مختلف از لیدهای واجد شرایط دارند (MQL برای بازاریابی و SQL برای فروش)، بنابراین برای تعیین انتظارات از انواع لیدهایی که قصد دارید تحویل دهید، حتماً با تیم فروش خود مکالمه داشته باشید.

QR Code(کد کیو آر)

کد QR (به اختصار کد پاسخ سریع) یک بارکد ماتریسی خاص (کد دو بعدی) است که توسط بارکد خوانهای اختصاصی QR و تلفن‌های دوربین‌دار قابل‌خواندن است. این کد از ماژول‌های مشکی تشکیل شده است که به صورت یک مربع بر روی زمینه سفید قرار گرفته‌اند. اطلاعات رمزگذاری شده ممکن است متن، URL یا سایر داده‌ها باشد.

R

Responsive Design(طراحی ریسپانسیو)

این روش توسعه وب‌سایتی است که متناسب با نحوه مشاهده شخصی از آن سازگار است. به جای ایجاد یک وب‌سایت مجزا و جداگانه برای هر دستگاه خاص که می‌تواند در آن مشاهده شود، سایت دستگاهی را که بازدیدکننده شما از آن استفاده می‌کند شناسایی کرده و به‌طور خودکار صفحه‌ای را ایجاد می‌کند که به دستگاهی که محتوای آن در حال مشاهده است پاسخگو باشد .

Return on Investment(بازگشت سرمایه)

معیار عملکرد برای ارزیابی کارایی و سودآوری سرمایه‌گذاری یا مقایسه کارایی و سودآوری سرمایه‌گذاری‌های متعدد استفاده می‌شود. فرمول ROI این است: (سود حاصل از سرمایه منهای هزینه سرمایه‌گذاری)، همه تقسیم بر (هزینه سرمایه‌گذاری).

نتیجه به‌صورت درصد یا نسبت بیان می‌شود. اگر ROI منفی باشد، پس این ابتکار اقدام به از دست دادن پول شرکت می‌کند. محاسبه بسته به آنچه برای سود و هزینه وارد می‌کنید متفاوت است.

امروزه بازاریاب‌ها باید ROI را بر اساس هر تاکتیک و کانالی که استفاده می‌کنند اندازه بگیرند. بسیاری از جنبه‌های بازاریابی محاسبه ROI بسیار ساده‌ای دارند (مانند PPC)، اما سایر موارد دشوارتر هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به اسم مفاهیم اصطلاحات بازاریابی بود ولی این مفاهیم و اصطلاحات فروش هم توش خیلی کامل بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا